Metodisk tilgang

Klassiske og moderne skuespilsteknikker

Metodisk tilgang

På KFTS følger vi typisk disse fire hovedteorier om skuespil:  Stanislavski-systemet, Strasberg-metoden, Meisner-tekniken og Devising.

Disse skuespiltekniker er blevet udviklet gennem årtier af eksperterne der opfandt og perfektionerede dem, med en rig og struktureret udviklingshistorie. Hos KFTS er vores forpligtelse at være så tro som muligt over for disse længe etablerede skuespilmetoder.

Alle de lærere, vi ansætter, er anbefalet af de officielle internationalle institutter, inden for hver enkel teknik. Vi bruger ikke lærere der underviser i personlige variationer eller selvopfundne skuespilmetoder.

Ved at forblive tro mod integriteten af ​​disse ideer, som de forstås af hele skuespilsamfundet, er vores mål, at vores elever er i stand til at deltage i enhver diskussion om skuespilteori, og at være i stand til at tilmelde sig enhver masterclass i deres foretrukne tilgang, rundt om i verden.

Vi supplerer undervisningen i de fire vigtigste skuespilteorier fra vores andre klasser, bl.a. dans, Butoh, yoga, fysisk teater, scenekampe, gæstetalere, film- og teaterhistorie, kunstledelse og KFTS Life Coaching-programmet.

I betragtning af det stadigt skiftende miljø inden for teater og film, er det vigtigt for en skuespiller at omfavne fleksibilitet og samtidig udvikle en solid base for deres talent og deres kunstnerskab. Eleven lærer en åbenhed og autenticitet over for deres krops udtryk, deres stemme og deres kreativitet.

Vores mål er, at vores elever forlader skolen med de nødvendige færdigheder til at opbygge deres håndværk som skuespiller. På vores 3 årig uddannelse, er første første år et år med selvopdagelse og udforskning. Vores andet år er fokuseret på konsolidering af deres færdigheder. Vores sidste år er primært produktioner, kunstledelse og showcases.

Gennem deres tid på skolen opnår vores elever evnen til at transformere sig inden for forskellige teatralske stilarter, genrer og instruktørtilgange. Kurset faciliterer, at skuespilleren tager fat i deres personlige magt og forstår personlig branding, for at opnå succes i deres karriere i branchen.

KFTS er unik blandt film- og teaterskoler, idet det tilbyder et personligt Life Coaching-program og et Arts Management kursus, som en integreret del af undervisningen.

Formålet med Life Coaching-programmet er at hjælpe eleverne med at slippe de mentale blokeringer, der kan hæmme deres evne til at lære. Hos KFTS tror vi på, at stærk mental sundhed ofte er en vane, der kan læres, og stærk mental sundhed er nøglen til at lære og bevare styrke som kunstner. Inden for denne tilgang prioriterer vi sikkerheden og deling af det kreative rum.

Formålet med Arts Management-kurset er at lære den studerende, hvordan man er selvstændig. De bliver lært at netværke, finde en agent, producere selv-tapes, producere deres projekter og finde finansiering til deres ideer og skabe et succesfuldt brand for sig selv som helhed. De læres at være ansvarlige for deres tilgængelighed til de muligheder, der vil byde sig i deres karriere, som de skal være klar til at tage fat på. Kort sagt, de er generatoren af ​​deres karrieres kraft.

Med hele denne tilgang er vores mål at guide vores elever til deres unikke styrker som kunstnere. Vi lærer dem de respekterede og etablerede skuespilteorier, som giver dem mulighed for at forstå håndværket som uddannede fagfolk. Vi supplerer denne skuespilleruddannelse ved at lære eleverne de praktiske værktøjer, der kræves for at opbygge og vedligeholde deres skuespillerkarriere med autenticitet og selvtillid. Dette giver dem mulighed for at bringe det kunstneriske perspektiv til verden, som er deres og deres alene, som kun de kan dele med os andre.