Om optagelse

Ansøgningsprocessen hos KFTS Københavns Film- & Teaterskole

OPTAGELSE

Hvordan ansøger man?
For at komme i betragtning til en plads på en af skolens uddannelser, skal man enten deltage i en af vores fysiske auditions, eller man kan lave en såkaldt “recorded audition” hvor man modtager instruktioner fra os om at producere video materiale som skolen kan vurdere dit potentiale udefra.
I visse tilfælde kan vi også tilbyde personlige optagelsessamtaler. Fx hvis en annonceret auditiondato ikke passer. I så fald, skriv til os på teaterskolen@teaterskolen.com og vi forsøger at hjælpe.
Vi anbefaler dog vores fysiske audition, da det også giver eleven et indtryk af skolen og dagligdagen, og samtidig er en lille workshop.
Skolens personale er dog godt trænet i at vurdere “recorded auditions” og chancen for at blive optaget er den samme.
Det er gratis at gå til en fysisk audition.
Gennemsnitsalderen er typisk omkring 20 år, men KFTS kan tage elever fra 16 år og opefter. Der er ikke noget øvre aldersloft.

Fysisk optagelsesprøve:
Optagelsesprøven på Københavns Film- & Teaterskole foregår som en workshop og varer i ca. 3-4 timer. Vi tilbyder dig en afslappet optagelsesprøve i trygge omgivelser med engagerede undervisere. Vi afholder både små og store auditions

Under prøven vil du instrueres igennem forskellige individuelle og fælles øvelser. Der vil være fysiske elementer og du vil yderligere komme til at arbejde med en fast tekst udvalgt af os. Du skal derfor ikke forberede noget selv, da du får alt udleveret hos os samme dag. Du skal blot møde op i noget tøj, som du kan bevæge dig i og medbringe en vandflaske. Du vil efter max. 7 dage modtage svar per mail, om hvorvidt du er blevet optaget på KFTS eller ej. Der vil ikke være mulighed for individuelle begrundelser.
Vi afholder løbende optagelsesprøver, så passer den annoncerede dato ikke, så skriv til os på teaterskolen@teaterskolen.com

Vi lægger vægt på dit potentiale for læring og dit potentiale for at udnytte uddannelsen bedst muligt. Vi vurderer om du har potentiale til at kunne tilegne dig viden og evner gennem uddannelsen, og derved skabe en karriere som skuespiller.

RECORDED AUDITION

Man kan hele året rundt lave en “Recorded audition”. Man tilmelder sig ved at udfylde formularen herunder og vælge “Recorded audition” i feltet.
Så sender vi dig instrukser. En recorded audition foregår ved at du filmer dig selv med det udstyr du har tilgængeligt. Fx mobiltelefon. Vi beder typisk om 2 små filmklip. En monolog/oplæsning samt et klip med fysisk bevægelse. Det er rimeligt simpelt, men vores undervisere er meget trænet i at se potentiale. Det er gratis at lave en recorded audition og man får typisk svar inden for en uges tid.

DET PRAKTISKE

Uanset om du ønsker at deltage i en fysisk audition eller recorded, så har vi brug for at vide lidt mere om dig. Udfyld formularen herunder og vælg den type audition du ønsker. Husk også meget gerne at vedhæfte et vellignende billede af dig selv. Vi sender dig herefter mere information og instrukser.

Det er gratis at gå til audition på KFTS.

Dato for næste optagelsesprøve kan ses i tilmeldingsformen herunder.
 Optagelsesprøven afholdes altid på Københavns Film- og Teaterskole, Hørsholmsgade 20, 2200 København N. Tidspunktet kan variere og oplyses efter tilmelding. Men foregår typisk om eftermiddagen.

Optagelsesprøven er fælles for alle skolens linjer.

Tilmeldingsform

*disse felter skal udfyldes

Dato for optagelsesprøve*:

Vedhæft vellignende foto:

Accepteret fil typer: gif,jpg,jpeg,png.
    Max fil størrelse: 2mb.

PRIVATLIVSPOLITIK*